Köpvillkor

Köpvillkor

 

Ljusbutiken Skandinavien AB med organisationsnummer 559392-6792 äger Ljusbutiken.se. Information om våra köpevillkor framgår nedan. För att kunna göra köp av oss måste du acceptera dessa villkor samt att du tagit del av vår integritetspolicy samt information om hur vi hanterar cookies. 

 

1. Om Ljusbutiken Skandinavien AB

Företaget har sitt säte i Helsingborg. Företagets postadress är Landåvägen 18, 25484 Helsingborg.

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kundtjanst@ljusbutiken.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

 

2. Beställning

För att handla på ljusbutiken.se måste du som kund fyllt 18 år eftersom svensk lag inte accepterar kreditköp på personer under 18 år. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till kundtjanst@ljusbutiken.se. 

 

3. Leverans

Vår sida ljusbutiken.se levererar enbart inom Sverige. Våra normala leveranstider är 3-4 dagar beroende på leveranssätt och address. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: kundtjanst@ljusbutiken.se. 

Det är du som kund som ansvarar för att uppgifterna du angett är korrekta så kontrollera noga att det blivit rätt.

 

3. 1 Ej uthämtade paket

I samband med paket som ej blivit upphämtade uppstår kostnader för plockning, returfrakt, expeditionsavgift etc. Därför tar vi ut en avgift om 150 kr inklusive moms om paketet inte hämtas ut för att täcka dessa kostnader.

 

4. Priser och betalsätt

Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive moms. Eventuella frakt och betalningsavgifter anges separat innan beställningen slutförs. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset. Kunden kan betala på de sätt som anges i samband med beställningen. För våra betalningsleverantörers fullständiga villkor ber vi dig att kontakta leverantören. 

 

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt:

Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss kundtjanst@ljusbutiken.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

6. Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation?

Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till kundtjanst@ljusbutiken.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.

Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

 

10. Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

 

12. Tvist och lagval

Vi önskar alltid att du som kund ska vara nöjd med ditt köp. Om du är missnöjd med något tar vi gärna emot ert klagomål på kundtjanst@ljusbutiken.se. I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.